Masaż chiński

Kategorie: Chińska medycyna, Pielęgnacja
Tagi: , , , , , , ,

Masaż chiński Cały czas przez nasz organizm przepływa energia Yin i Yang. Każde zachwianie równowagi energetycznej ma swoje odbicie w naszym organizmie. A równowaga zależy nie tylko od nas, ale od tego, co nas otacza. Dlatego największą wartością dla medycyny chińskiej jest uważność na to, co dzieje się z nami i na otaczający nas świat – i profilaktyka zdrowia: rozważne odżywianie, harmonia uczuć, czyste środowisko naturalne. Tak skomplikowana równowagę trudno utrzymać, stąd pojawiają się schorzenia. Jedną z terapii w medycynie chińskiej jest akupunktura, lecz, sami akupunkturzyści cenią nad nią prewencyjny, codzienny masaż. Akupunktura ma wpływ na ogólny stan chorego – dzięki manipulacji igłami można stymulować przepływ energii, co pomaga w chorobie. Inną terapią jest akupresura, która pomaga przezwyciężać choroby dzięki przywracaniu równowagi przepływu energii i zapobiega pogorszeniu stanu zdrowia. Natomiast najbardziej ceniony jest chiński masaż wykonywany codziennie. Jest on doskonałą tarczą ochronną zapobiegającą chorobom i obciążeniom dnia codziennego. Masaż jest bardziej całościowy niż akupunktura czy akupresura, których celem jest pojedyncze schorzenie. Masaż chiński wzmacnia i ciało i ducha, pobudzając klasyczne meridiany i ważne punkty systemu pozameridianowego, ożywia organizm, działo zapobiegawczo i lecząco. Sen przychodzi o zmroku, bo taki jest naturalny rytm biologiczny człowieka. Po zapadnięciu zmierzchu szyszynka wytwarza hormon, który sprawia, że organizm domaga się odpoczynku – melatoninę. To między innymi przez nią nawet po przespanej nocy można odczuwać senność w pochmurne dni. Osoby, które muszą być aktywne w nocy, a odpoczywa mogą w dzień z czasem odczują coraz większe zmęczenie i poirytowanie. Organizm zaczyna być senny między godziną 22 a 23, jednak największa senność ogarnia nas między 1 a 3. Jest to między innymi wynikiem obniżonej temperatury ciała oraz ciśnienia krwi. Obydwa ponownie zaczną rosnąć około godziny 6. To, ile potrzeba snu, jest sprawą indywidualną organizmu. Uzależniona jest od uwarunkowań genetycznych, wieku, pory roku, stylu życia. Na ilość potrzebnego snu ma wpływ nawet wykonywana praca – dłużej i lepiej śpi się, gdy jest ona mniej stresująca, aczkolwiek trudno jest znaleźć mało stresującą pracę, dlatego pamiętajmy o tym by odpowiednio się zrelaksować przed snem.

Komentarze zostały wyłączone.

Skomentuj